2018 대학원 겨울계절학기 (Graduate: Winter Session Schedule)

November 14, 2018  |  편집위원

[Notice from the Educational Affairs Team]

2018 Winter Session [Graduate]

2018 winter session will be operated as follows:

Schedule Time Procedures
Course browsing
(See the attached file)
Nov. 12(Mon)~ Portal >Course Taking >Opening >Lecture Schedule
Apply for return Nov. 19(Mon) ~ Nov. 21(Wed) Portal >Student Registry >Status Change >Application for Academic Return
Course registration Dec. 3(Mon), 09:00 ~
Dec. 4(Tue), 18:00
Portal Log in >Course Registration Quick Link
Tuition fee payment Dec. 17(Mon), 09:00 ~
Dec. 19(Wed), 16:00
Portal >Enroll/Scholarship >Enrollment >Print tuition bill >Visiting bank and payment
Class Period Dec. 24(Mon) ~ Feb. 1(Fri), 2019 At least 4 weeks or
up to 6 weeks class
Course drop
(2/3 Refund of tuition fee)
Jan. 3(Thu), 09:00 ~
Jan. 4(Fri), 18:00, 2019
Portal >Course Taking >Drop/Withdrawal >Course Drop
Grade Issued &Correction Feb. 7(Thu)~Feb. 8(Fri), 2019 Portal >Grade >Academic record by current semester
Grade Confirm Feb. 11(Mon), 2019 Portal >Grade >Academic record by current semester

Schedules above are subject to change according to the school policies. If you have any question regarding the process or opened courses, please contact Department of Urban and Environmental Engineering(052-217-3644) or Educational Affairs Team(052-217-1118). Also Please refer to the attached file for course information and special rules.

※ Precautions
– For students graduating in February 2019, the grade and credits of 2018 winter session will not be admitted in graduation assessment and graduation credits.

※ FAQ with course drop and tuition fee payment
– Students can get a refund on the tuition fee when all students’ course drop is finalized in EDU.
– If you have a mind to drop a course before the tuition fee payment period, please do not pay the tuition fee. Then your course registration data will be deleted automatically.
(It is applied only in the case of dropping all courses(not part of courses).)

2018+Winter+Session+Course+ListG

 

 

 

[학사팀 공지사항]

2018학년도 겨울계절학기 [대학원]

2018학년도 겨울계절학기가 아래와 같이 운영됨을 알려드립니다.

일정 일시 절차
겨울계절학기 강의조회
(첨부파일 참조)
11.12.(월)~ Portal >수강 > 강의개설 > 개설강좌 조회
계절학기 복학신청 11.19.(월) ~ 11.21.(수) Portal >학적 > 학적변동 > 복학신청
수강신청 12.3.(월), 09:00 ~
12.4.(화), 18:00
Portal 로그인 > 수강신청 바로가기
수업료 납부 12.17.(월), 09:00 ~
12.19.(수), 16:00
Portal >등록/장학 > 등록 > 등록금 고지서 출력 > 은행납부
계절학기 수업운영 12.24.(월) ~ ‘19.2.1.(금) 교과목별 4주 이상 6주 이내 수업운영
수강취소 신청
(수업료 2/3 환불)
‘19.1.3.(목), 09:00 ~
1.4.(금), 18:00
Portal >수강 > 수강취소/포기 > 수강취소/포기신청
성적조회 및 정정 ‘19.2.7.(목) ~ 2.8.(금) Portal >성적 > 금학기 성적조회
성적확정 ‘19.2.11.(월) Portal >성적 > 금학기 성적조회

상기일정은 학교의 사정에 따라 변경이 가능하며, 일정 혹은 개설과목 등과 관련하여 궁금하신 사항은 도시환경공학과(052-217-3644) 혹은 학사팀(052-217-1118)으로 연락주시기 바랍니다. 또한 개설교과 및 수강신청 제한사항 정보는 첨부파일을 참고바랍니다.

※ 주의사항
– 2019년 2월 졸업예정자들은 2018학년도 겨울계절학기 성적 및 학점이 졸업사정 및 졸업학점에 반영 되지 않으니, 수강신청에 유의하시기 바랍니다.

※ 수강취소 및 수업료 납부관련 FAQ
– 수강취소 시 학사팀에서 모든 학생에 대한 수강취소가 승인된 이후에 환불을 받으실 수 있습니다.
– 수강신청 후 수업료 납부 기간 이전에 취소하고자 하는 의사가 있는 학생은 수업료 납부를 하지 않으시면 수강내역이 자동 취소됩니다.
(전 과목 수강취소 시 해당 (일부과목만 수업료 미납 불가))

2018+Winter+Session+Course+ListG