2019학년도 1학기 융합전공 신청 및 변경 [2019 Spring: Application for Interdisciplinary Majors and Field/School/Track Change]

November 14, 2018  |  편집위원

1. Period: Nov.26(Mon) ~ Nov.30(Fri) 5 Pm(기한엄수)

2. Application for Interdisciplinary Majors (융합전공 신청)

  • Subject(대상자): Enrolled freshmen who are in the 2nd semester (studying in the Division of general studies)
    * 기초과정부 재학생 중 1학년 2학기차 학생
    * 계열변경은 2학년 1학기부터 가능함(Field change is allowed from Sophomores)
    – Students should select a school and 1st track in their admitted field of program (Engineering/Business Administration). 1st track should be chosen from the school they select.
    – Track 2 can be chosen in any other track regardless of the school or field of study.
    학생들은 본인이 입학한 계열(이공/경영) 내에서 소속학부 및 1트랙을 선택해야 함. 제2트랙은 학부/계열 관계없이 선택가능
  • Application Process : Portal-Student Registry-Select/change school and track (On-line)
    신청절차: 포탈-학적-학부/트랙 신청 및 변경(온라인)
  • After applying, you would consult with academic advisor, and then advisor will approve or refuse via on-line.
    온라인 신청 후 지도교수님과 면담 실시→지도교수님이 온라인으로 승인 또는 거부 처리
    – 경영학부의 벤처경영 트랙은 2트랙으로만 선택 가능
    – You can choose Entrepreneurship track of Business administration only as 2nd track.
    창업인재 전형 입학생은 2트랙으로 벤처경영 트랙 반드시 선택해야 함
    – 경영공학부 경영공학 트랙은 이공계열 학부로 이공계열 입학생들만 1트랙으로 선택가능, 2트랙으로는 이공/경영계열 학생 모두 신청가능
    – School of Management Engineering is Engineering field. Only Engineering field students can choose MGE as 1st track. However, Engineering field and Business administration field students all can choose MGE as 2nd track.
    – 경영공학 트랙, 제어설계공학 트랙의 경우 2018년도 이후 일부 과목이 산학융합지구에서 운영될 예정. 세부 과목 및 교육과정 관련 학부에 문의 및 확인 후 신청하기 바람.(3,4학년의 경우 졸업관련 어려움이 있을 수 있으므로 반드시 학부 확인 후 신청바람)
    – For MGE, SDC track, some classes will be conducted in Ulsan industry university convergence campus after 2018. Before choosing MGE, SDC track, you should ask school office for curriculum, graduation, classes, etc, especially for junior and seniors.
    – 2016년도 상향 조정된 전공학점은 2016학번 입학생부터 적용
    – Raise of major credit is applied to 2016 entrants.

 

3. Field/School/Track Change (계열/학부/트랙 변경)

  • Subject(대상자) : Enrolled Sophomores, Juniors or Seniors in their 1st semester who want to change their school or tracks or field. 학부, 트랙, 계열 변경을 원하는 2,3학년 혹은 4학년 1학기 재학생
    * 8학기 이상 재학생 학부/트랙/계열 변경 불가(Students who are in the 8 semester or more cannot apply for school/track/field change)
    – Change of Field (계열변경 신청 성적조건)

    Division Engineering → Business Business → Engineering
    2009/2010 entrants GPA over 3.3 GPA over 3.3 and GPA over 3.3 in Math &Science
    2011~2015 entrants GPA over 3.3 GPA over 3.3 and GPA over 3.5 in Math &Science
    Entrants on and after 2016 GPA over 3.3 ․ Total GPA 3.3
    ․ GPA of Math&Science(Fundamental) 3.5
    ․ Compulsory complete of 4 or more courses in
    Math&Science(Fundamental), and each course
    should be 3.3(B+) or above.
    ․ Credits needed for applying change of field

    Applied semester Credits needed
    3 semester More than 35 credits
    4 semester More than 52 credits
    5 semester More than 70 credits
    6 semester More than 87 credits
    7 semester More than 105 credits

    For change of field, you should attach academic transcript scan on-line.
    계열변경은 성적표 1부를 온라인 신청 시 반드시 스캔하여 첨부.

    After transferred, students should take the new field’s fundamental courses.
    계열 변경을 허가 받은 자는 변경된 계열에서 요구하는 계열기초과목 및 전공과목을 이수해야 함

    Students need to consider a plan overall(credits for graduation, etc), and carefully decide school/track change. 전공변경신청은 졸업시까지 필요한 이수학점에 대한 각 학부 및 트랙의 필수/선택 과목에 대한 내용을 숙지하여 신중하게 선택요망(필요 시 학부상담 권장)

    – There will be a screening process for applicants via on-line(Academic advisor, current school, school desired to change). 신청자에 대해 지도교수, 신청학부, 변경학부의 승인/거부 검토과정이 이루어짐

  • Application Process: Portal-Student Registry-Select/change school and track (On-line)
    신청절차: 포탈-학적-학부/트랙 신청 및 변경(온라인)
  • After applying, you would consult with academic advisor, and then advisor will approve or refuse via on-line.
    온라인 신청 후 지도교수님과 면담 실시→지도교수님이 온라인으로 승인 또는 거부 처리
    * 온라인 신청 후 신청원 종이 제출과정은 없음. (You don’t need to submit paper to your school office)

School Office: MANE 217-3506, UEE 217-3644, DHE 217-3563, MSE 217-3525, ECHE 217-3542, ECE 217-3627, SLS 217-3585, SNS 217-3603, 3606, SME 217-3193, SBA 217-3665 , DGS 217-3687

Educational Affairs Team: 217-1114